vrijdag 6 januari 2012

Webcare is het begin van een relatie met je klant

Ik ben met Isiz "motor van marktonderzoek" de afgelopen weken bezig geweest de trends in marktonderzoek in kaart te brengen. Vervolgens hebben we concepten ontwikkeld die, gebaseerd op de technische kracht van Isiz, marktonderzoekers en marketeers verder helpen in het aangaan van een relatie met klanten.

Vaak praatte ik met klanten over het belang van die relatie en dat het steeds minder gaat om onderzoek als wel om tweeweg communicatie, maar hoe dat technisch vorm moest krijgen? Dat was een stuk lastiger, webcare is een voorbeeld van een stap in de juiste richting, maar volgens mij pas het begin van een echte relatie. Mensen, cq klanten nemen de moeite om iets over het merk op het web te zetten en ze zijn dus betrokken. Dat is volgens mij het begin van een intensieve relatie, waarin je hen uitnodigt en uitdaagt mee te doen aan het verbeteren van je organisatie en al je merkuitingen zoals producten, diensten en communicatie.

En nu zie ik hoe het kan! We hebben de tools die medewerkers van webcare ondersteunen bij het vormgeven van die relatie. Voorwaarde is dat degene die communiceert zelf echt bereokken is bij het merk en ook kan zorgen dat er dingen veranderen binnen de organisatie. Hier kom ik zeker nog op terug! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten