De ondernemers die inhoudelijk het meest te bieden hebben zijn vaak
het slechts in marketing en andersom. Ik vind dat daar een einde aan
moet komen en volgens mij vindt god dat ook want floeps daar was opeens
social media. Dit medium is misschien wel de beste uitvinding voor onze
maatschappij sinds de individualisatie en globalisatie trend inzette.
Nee, het zorgt er niet voor dat we echt dichterbij elkaar komen,
misschien versterkt het soms onze eenzaamheid zelfs. Het onverdeeld
positieve van Social Media is wel dat waardevolle concepten zichzelf
voort vertellen terwijl slechte kwaliteit of neppers juist wordt
ontmaskerd. Dat was een stuk lastiger toen het zenden van de
adverteerders nog dé manier van marketing was nij uitstek. Hoe meer
budget hoe meer omzet. Natuurlijk helpt budget nog steeds want er zijn
allerlei leuke social media bureuas die je kunnen helpen om je facebook
pagina aantrekkelijk te maken of om mensen te verleiden om je pagina te
liken.
Maar als ondernemer met waarde heb je nu een
echte kans, ook al weet je niets van marketing en haat je sales
activiteiten om jezelf via social media kenbaar maken. (Over die sales
aversie moeten we het een andere keer maar eens hebben). Marketing:
Iedereen kan het vanaf nu. Google even op tips voor facebook of linkedin
voor ondernemers en je kan al uit de voeten. Of stuur mij even een mailtje
dan stuur ik je een berg beste tips op. Het is het minste wat je voor
jezelf kan doen. Onthoudt dat voor sociale media hetzelfde geldt als
voor alle andere communicatie kanalen: als je concept niet opmerkelijk
is of niet relevant dan valt het niet op en gaat het niet vliegen (of
misschien alleen bij je beste vrienden). Maar goed dat vormt hoe dan ook
de basis van je succes: echte waarde toevoegen voor een actuele
behoefte van een specifieke doelgroep. Oeps daar ga ik weer. Nou, na
deze redenering wordt het misschien hoog tijd zelf eens een facebook
pagina te maken voor mijn eigen onderneming :-).
Geen opmerkingen:
Een reactie posten